torsdag, april 06, 2006

Update efter fire ugers fravær...

Tiden går godt nok hurtigt. Det er efterhånden fire uger siden jeg sidst har skrevet noget her. Det er ikke helt til og forstå, men når jeg kikker efter i kalenderen siger den at det er sådan.

Jeg havde en rigtig god tur til Danmark. Kom hjem med DSB fra København til Aalborg, og det er godt nok en ganske anden infrastruktur end man er blevet tilvænnet til hernede. Igen, igen var toget forsinket. Kan det virkelig ikke lade sig gøre at holde en tidsplan hen over lille Danmark? Nej, jeg er ikke imponeret. Billet reserveringssystemet virker dog godt og hurtigt. I denne forbindelse en tak til min danske togbillets pusher, Anders.

Fredag var jeg til møde i Randers, hvilket passede rigtig godt med at jeg var kommet med på et afbud på en skiweekend. Det var nogle af dem jeg arbejdede sammen med før jeg flyttede til Spanien som havde planlagt turen. Så fredag holdt vi tidligt fri, og satte kursen mod færgen i Grenå for at nå Isaberg, Det gjorde vi også, efter en mindre detour for at handle det sidste ind og spise aftensmad.

Det var alt i alt en rigtig god weekend, hvor vi havde fantastik vejr, og selskabet kan kun siges at være yders behageligt. En stor succes, som jeg helt sikkert er klar til at gentage hvis lejligheden byder sig. En anden gang ville jeg dog sætte pris på at være fritaget for diverse influenza symptomer, så jeg ikke behøvede at have fuldstændigt styr på hvor nærmeste toilet er placeret på udrejsen!

Vejret var faktisk så godt at skiløbet blev en lille smugle tungt om eftermiddagen. Men det er jo lidt et luksus problem, og sneen var ganske god om formiddagen. Så intet at rigtigt at klage over. Måske er der heller ikke ligefrem rigtig mange kilometer piste, men hyggeligt. Der er billeder fra turen på min hjemmeside under skiferie.

Vi var hjemme i Randers søndag ved midnatstide. Da jeg skulle møde i Randers mandag morgen var praktisk at jeg fik lov til at overnatte hos min kollega John. Det var helt utroligt. Det er ikke hver nat man får lov til at overnatte i en lyserød prinsesseseng med stjernehimmel, i et lyserødt ungpigeværelse. Ja, ja, rolig nu… Det var Johns datter som havde fået lov til at sove hos far og mor, fordi en fremmed mand skulle bruge hendes seng. Hun var faktisk så sød at jeg også fik lov til at låne nogle af hendes bamser. Det var bare super J

Hele uge 12 arbejdede jeg i Danmark. Mest i Randers, men var da også en tur omkring Videbæk om tirsdagen for lige og hilse på den tekniske support derude. Arbejdet tog en godt del tid, men fik da set en del mennesker. Det var faktisk lidt hårdt og nå bare lidt af det jeg gerne ville, men også rigtig godt se de forskellige. Boede hjemme ved mine forældre, og dem skulle der jo også lige snakkes med. Jeg nåede næsten det hele, dog med undtagelse af at købe lakrids. Det mangler jeg lidt, idet slik er lidt for sødt hernede. Utroligt nok fik jeg købt to flasker GaJol shots til at tage med. Men det kommer vel næppe bag på ret mange som kender mig!

Nu vi snakker shots, så gik der vist en lille smugle druk i den sidste danske weekend. Fredag mødes jeg med nogle af Aalborg drengene og så hockey. Et par stykker af os skulle jo selvfølgelig lige en tur omkring Gaden og kikke os lidt omkring. Mødte da også en del kendte ansigter. Det er det gode ved bette Aalborg. Dejligt og være hjemme, sammen med drengene og ”hjemme” i Gaden! J

Det gik faktisk så godt at jeg først var hjemme ved sekstiden. Måske lettere bedøvet af alkohol. Men jeg kom da op og fik pakket, inden jeg skulle være i lufthavnen for at flyve til København. Jeg kom i lufthavnen i så god tid at jeg fik tid til at spise ”morgenmad”. Pomfritter og grillet oste sandwich er faktisk en ok morgenmad efter en bytur! Den nydelige pige der tilberedte min mad var endda så venlig og tilbyde et ekstra stykke ost i min sandwich. Hun mente jeg lignede en der kunne bruge det! Hvad hun så end kunne mene med det! Men den iskolde cola, underværker er et mildt udtryk.

Martin hentede mig i lufthavnen i København, efter en for ham lidt uheldig dag. Det vil jeg ikke komme nærmere ind på. Vi tog ind til ham og delte to øl, fik snakket lidt om hvad der var sket siden sidst, og jeg delte en ekstra øl med mig selv mens Martin tog et bad.

Anledningen til lørdag aftens hygge var afterski fest, med dem jeg var sammen med på skiferie i Østrig, uge 5. God mad og igen rigtig godt selskab. Jeg er god til at omgive mig med gode mennesker. Selvfølgelig blev det en rigtig god og hyggelig aften, hvilket da også kunne mærkes i hovedet og kroppen søndag. Man skulle næsten tro jeg var blevet klogere med alderen, men det ser ikke rigtig ud til og virke.

Der var mange som havde overnattet eller boede i nærheden, så vi var en hel del til at have det mere eller mindre dårligt søndag. Pizza og DVD er en god ting på en søndag.

Jeg skulle flyve klokken fire søndag eftermiddag. Det passede lige med at jeg kunne nå det sidste hurtigtog hjem til Zaragoza, så jeg var ikke ret glad for at komme på standby plads. Kunne lige se for mig at jeg skulle til at finde ud af en alternativ løsning pga. jeg kom med et senere fly, og de 100€ jeg ville få var ikke særlig tillokkende. Ikke ret glad for situationen, især ikke med tømmermænd.

Jeg kom heldigvis med flyet, og nåede fint toget. Så lidt før midnat kunne jeg træde ind i min lejlighed.

Det skulle jeg nu ikke være særligt længe. Mandag morgen sad jeg i toget mod Barcelona, hvor jeg skulle arbejde de næste par dage. Det gav lige godt og vel 600 kilometers togrejse fra søndag aften, en overnatning i min egen seng, og til mandag midt formiddag. Jeg kan ikke klage over jeg ikke kommer lidt rundt, afstandsmæssigt i hvert tilfælde. Jeg havde en enkelt overnatning i Barcelona inden turen igen gik hjem mod Zaragoza. Det er lidt dårligt, men jeg har stadigt ikke set ret meget af Barcelona. Ikke fået leget turist. Det må jeg se om jeg kan få lavet om på, for der skulle være en del og opleve i og omkring Barcelona. Det er bare gået arbejde i den!

Ellers har jeg været i Zaragoza og arbejdet. Det har været dejligt lige og få lidt ro på. Være et sted man kender, og bare være på kontoret lidt for mange timer. Sidste weekend gik stille og roligt. Ikke det store. Vejret er blevet godt, så jeg sad udenfor hele søndagen. Læste en bog færdig nede i min lokale park, og blev lettere rød på min højre arm pga. solen. Det er noget lidt andet end hvad der kunne siges at være et problem med vejret i Danmark. Men det er vist ikke noget I vil hører en masse om oppe i det kolde nord.

4 Comments:

Anonymous Bent Rosenkilde said...

Når nu ikke der er andre som vil efterlade en kommentar, så kan jeg da heldigvis selv.

He he...

07 april, 2006 17:46
Anonymous Bent Rosenkilde said...

Og lige en mere... Nu er jeg jo ved at lege!

07 april, 2006 18:41
Blogger Bent Rosenkilde said...

Og lidt mere leg...

07 april, 2006 18:46
Anonymous Claus said...

Ja ja, 12 uger i Dk og så besøgte du ikke din fætter tsk tsk tsk :-)